2013. június 8., szombat

Élménybeszámoló: 84. Ünnepi Könyvhét – Debrecen


Nem volt olyan nagy volumenű, mint a Pesten megrendezett, de nem is ez a lényeg, hanem hogy nagyon jól éreztük magunkat, húgommal, serpentiával. Idén talán ez volt az első közös csajos napunk, amit csak magunkra szántuk, jól is jött neki így szóbeli érettségi előtt. Igaz hugi? ;)
Sajnos más molyokkal nem találkoztam, vagy legalábbis nem ismert fel őket, pedig reménykedtem benne, hogy egy-kettővel összefutunk.
Maga a Könyvhét a Csapó utca sétáló utca részén volt/van, ahol már állt egy kis színpad, de 2 óra tájékán még nem volt semmi előadás, amit nem is csodálok, mert dög meleg volt. Az időjárás igazán beállhatna már, mert ha nem szakad, akkor szétfolyik az ember, a melegben, komolyan azt hittem, lángra kapunk. Emberek is alig-alig lézengtek, majd olyan fél 4 körül kezdtek többen lenni, de mi már akkor jöttünk hazafele, mert a hétvégi vonatjáratok is eléggé kacifántosak. :/ Pedig olyan családias volt a hangulat. Majd jövőre. :o)

Nem tudom, milyenek voltak eddig Debrecenben a könyvhetek, de most egy-két helyen igyekeztek valamiféle kis kedvezményt is adni. Az Ulpiusnál 33% volt minden könyvükre, amit kivittek, a Libri 20% kedvezményt adott, a Líra is adott valamiféle kedvezményt, de arra már nem emlékszem, a kiadók mellett pedig több helyi antikvárium is képviselte magát. Meglepő volt számomra, de náluk is sok jó könyvet találtam, amik nem régen jelentek meg, és még érdekelnek is, és sok csak fél áron volt. De nem vettem csak 2 könyvet, mert elhatároztam, hogy szabok most már magamnak egy havi limitet, aminél több könyvet nem vehetek, ez pedig jelenleg 5db – később lehet csökken – , ebből már megvan 1 megvotl, a Könyhéten pedig max. 2db-ot akartam csak venni.
Az első Karen Marie Moning: ICED – Megnyílik az ég c. könyve, amit a Cor Leonis kiadótól rendeltem elő, és amit a megjelenés előtt 1 nappal postázott is, így a Könyvhét első napján már olvashattam is. :D
Megjegyzés: a könyvheti újdonságokat, nem lehet kapni Debrecenben, csak pesten a Vörösmarty téren, a boltokba csak a Könyvhét után fognak szállítani belőlük a kiadók.
A másik két könyv pedig, amik a mai szerzeményeim pedig Hannu Rajaniemi két könyve, amik az Ad Astra gondozásában jelentek meg, a Kvantumtolvaj és a Fraktálherceg.
Ez utóbbit hugitól kaptam, amit nagyon szépen köszönök neki! :D
Hogy miért ez a kettő lett, ne kérdezzétek, mert nem tudom, talán a borítója miatt, meg azért, mert sokan dicsérik, a sci-fi ugyanis eléggé távol áll az én olvasási/filmnézési ízlésemtől. Azért reménykedem benne, hogy ez lesz az úttörő, és imádni fogom. ;)

A Csapó utcára menet belesétáltunk a Pulykafesztiválba is – igen, ilyen is van –, ahol finomabbnál finomabb illatok szálltak a levegőben és közben a kirakodó árusok kínálták általában kézműves portékáikat. Vettem is magamnak egy, mondjuk félig-meddig kézműves pólót – ki lehetett választani a mintát, a színét és a póló színét és helyben vasalták rá –, amin ilyen kalocsai mintaszerűség van – soha nem tudtam megkülönböztetni a különböző térségek népi motívumait. :$

Egy szó, mint száz, remekül éreztük magunkat, sokat sétáltunk, beszélgettünk, könyveket nézegettünk és kipihentük magukat. Csak azt sajnálom, hogy miért nem vettem magamnak ördögbotot?! Rejtély, pedig le kellene már cserélni a régit, mert nem tapad valami jól…



Ez van a póló hátulján. Reklám, de el kell ismerni, nagyon szép! :D

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése