2012. július 30., hétfő

Larissa Ione: Daemonica I. - Csábítás!


Fülszöveg:
Tayla, a fiatal őrző élete nem áll másból, mint gyilkolásból. A lány feladata, hogy az emberekre támadó démonoktól megtisztítsa New Yorkot, lehetőleg nyom és nagyobb zűr nélkül. Csakhogy Tayla az utóbbi időben nincs jól: furcsa emlékezetkieséses időszakai vannak, és egy vadászat alkalmával lebénul a jobb oldala. A harcban meghal a társa és legjobb barátnője, Tayla pedig egy különös helyre kerül: egy kórházba, amelynek fekete falait mágikus írásjelek borítják.
Kezelőorvosa, a jóképű Eidolon az első pillanattól kezdve Tayla különös, erotikus álmainak főszereplőjévé válik, miközben a démon férfinak sem közömbös a lány.
Eidolon fajtája a nők szexuális kihasználásának él, mégis Tayla kedvéért hajlandó lenne alávetnie magát a véres és mindkét fél számára életveszélyes párválasztási szertartásnak - még akkor is, ha minden észérv ennek ellentmond…
Vajon Tayla választ kap-e a múlt kérdéseire? Akarja-e, hogy válaszokat kapjon a férfitól? És mi lesz, ha a jövője olyan fordulatokat tartogat, amelyeket a legvadabb álmaiban sem gondolt volna?



Furcsa érzés volt ezt a könyvet olvasni. Még sose olvastam olyan könyvet, amely teljes egészében a démonokról szólt volna, pláne nem olyat, ami sorozat is. Jó, jó Kresley Cole-nak van ugyan olyan kötete a Halhatatlanok alkonyat után sorozatában, amiben a fő szerepet éppen egy démon és párja kapják, de az ennél sokkal-sokkal lájtosabb.
Ez a könyv kicsit kikészített…
Ebben a történetben nem a vadászok, hanem a démonok és az ő világuk van a középpontban.
Szerettem olvasni, sőt, faltam az oldalakat, de az elején már a 30 x. oldalon egymásnak estek és nem is akárhogy. Még szerencse, hogy Javíthatatlan figyelmeztetett erre, no meg a „21+”-ra. Ez tényleg egy felnőtteknek szóló fantasy könyv.
 
A könyv végig pörgős volt, egy igazi démon könyv, amit nagyon jól eltalált az írónő, ezt kifejezetten imádtam benne.

Az elején azonban kissé zavarosan indul a történet – legalábbis számomra -, mert egyszerre, mintha túl sok információt zúdított volna az írónő az olvasóra, , olyan durr-bele bumm módon, és néha picit elveszettem a fonalat. Később persze, mindenre magyarázatot kapunk. ;)
Tayla és Eidolon a könyv jó feléig marakodnak, de közben egyfolytában a szexen jár az eszük és sokszor meg is valósítják az elméleteiket. A kapcsolatuk azonban a történet előre haladtával kezd elmélyülni és egymásba szeretnek. A vége pedig …
… na ezt nem mondom meg. (gonosz kis ördög vigyor, ha már a démonokról írunk :P)

Az aegisek pöttyet szerintem zakkantak és fanatikusak. Gyilkolásszák a démonokat, pedig jóformán semmit nem tudnak róluk.
Nekem a véleményem alapjában véve a démonokról, hogy gonosz nélkül az, hogy jó nem létezne, és mindennek megvan a maga párja és ellentéte. Tehát szükséges a rossz, hogy mellette legyen jó.
Ok. Eddig tartott a filozófia óra.

Sok a gépelési hiba. Leginkább úgy vettem észre, hogy betűket hagytak ki a szavakból, de előfordult – szám szerint ugyan csak 2 helyen találtam ilyet -, hogy nem a megfelelő szót tették oda. Pl.: megérkeztek helyett megkérdezte, vérét helyett végét írt a fordító, de ennyiben a szó elgépelés ki is merült. A mondatszerkezetek viszont jók voltak. Pár helyen persze alakítottam volna rajta, de ez már csak egy apróság, mert az, hogy mennyire magyarosan hangzik egy mondat, az annyira relatív tud lenni.
A vérfarkasnak is megismerkedhettem egy új szinonimájával, ez pedig a warg.

Igen, most hogy végigolvastam a saját értékelésemet, látom én is, hogy mennyire ellent is mondok magamnak. Egyszer azt mondom, hogy tetszik, másszor pedig leírom, hogy mi nem tetszett. Picit ellentétesek, de igazából így is érzek a könyvvel kapcsolatban, ezért kap 4*-ot. Vonz és taszít.
Ezért tettem máris a kosaramba a 2. részt! XD
Remélem hamarosan olvashatom azt is.

 
Kedvenc szereplőm: Lidérc (ne kérdezzétek miért, csak)
Ajánlott: 21 éven felülieknek
Borító: nem a legszebb, szerintem jobb is lehetett volna, ami alatta van, az viszont 4*-ot simán megérdemel. :o)


A könyv adatai:
Kiadó: Egmont Dark
Sorozat: Daemonica

Terjedelem: 440 oldal
Bolti ár: 4000Ft
Borító: 3*





A sorozat további részei:
2. Elszabadult vágyak

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése