2012. augusztus 15., szerda

Patricia Briggs: Mercedes Thompson 1. - Megszólít a hold


Fülszöveg:
Mercedes Thompson autószerelő Tri-Citiesben, műhelyében lepukkant verdák helyrepofozásával keresi kenyerét, és kedvtelésből Volkswagen Bogarakat ment meg az enyészettől. Időnként kisétál a sivatagba, ruháit egy bokor alá rejti, és átváltozik prérifarkassá, hogy nyulakat meg pockokat kergessen. Mercy ugyanis „járó” – az Észak-Amerikai kontinens ősi természetfeletti népeinek leszármazottja, akit vérfarkasok neveltek fel. Amikor Mercy egy fiatal vérfarkas tetemébe botlik házának ajtaja előtt, valamint a szomszédjában lakó alfahímet is kis híján megölik, lányát pedig elrabolják, nevelőapjához, valamint fiatalkori szerelméhez fordul segítségért.
Vérfarkasok, vámpírok, boszorkányok és egyéb mágikus lények között vezet Mercy útja ebben a fantasztikus regényben, amely nem mentes sem haláltól, sem szerelemtől.


Mivel most kezdtem el a második részének olvasását, ezért gondoltam felfrissítem az előző részt, mert vannak dolgok, amikre már annyira nem emlékszem, így ha megírom a bejegyzést, akkor beugranak az események.


Sokáig nézegettem a könyvet a bookline.hu oldalon, mert bár a borító nem a legszebb, mégis megfogott, valamint a cím és a fülszöveg is. Ennek ellenére ódzkodtam tőle, hogy egy olyan könyvet olvassak, amiben egy prérifarkassá átváltozni képes nő a főszereplő.
De miért? Hiszen a történet fantasztikus volt!
Hamar kiolvastam és kedvenc sorozat lett.

Patricia Briggs
Ami nagyon tetszett, hogy Mercy, a főhősnőnk, annak ellenére, hogy prérifarkassá tud változni nincsenek olyan hiper szuper képességei és igyekszik normális, hétköznapi életet élni, ami nem a legkönnyebb egy vérfarkas szomszéddal, aki ráadásul a helyi vérfarkas falka Alfája és még az igényét is kifejezte iránta. XD
Plusz a mi Mercynk még autószerelő is és van egy saját műhelye, ami nekem fura, pedig a saját barátnőmről tudom, hogy a lányok is mennyire szerethetik az autószerelést. :D
A vérfarkasokat is imádtam benne, mert valóban úgy lettek megírva, mint az igazi vérfarkasok, nem pedig úgy, mintha valami kis házi kedvencek lennének. Olyanok, akik mindenen felhúzzák magukat, féltik a területüket és óvják a párjukat.
Azt is nagyon szerettem, hogy az emberek tudtak a természetfeletti lényekről, az viszont már koránt sem, hogy az erősebb lények csak a kicsiket leplezték le a nyilvánosság előtt, hogy ők maguk védve maradjanak.
A vérfarkasok viszont – akik szintén a „nagyok” közzé tartoznak – fel akarják fedni kilétüket és tetszik, ahogy megteszik. :o)

4* azért kapott mégis, mert csak ott van benne az a fránya szerelmi háromszög – Mercy, Adama és Samuel között -, meg voltak olyan részek is benne, amiket nem mindig értettem. Nekem például az indíték, amiért elrabolták Adam lányát, az is eléggé nyakatekert volt. Bevallom, nem igazán értettem a miértet. A kísérleteknél úgyszintén ez volt.


Ez most egy ilyen rövidke értékelésre sikeredett, de egyébként sem tudom, hogy mit is írhatnék még róla.
Talán még annyit, hogy nem egy olyan elmélyülős könyv, hanem inkább könnyed olvasmány a kikapcsolódni vágyóknak, akik el szeretnének kicsit feledkezni a hétköznapok egyhangúságáról, és szeretnének kicsit elrugaszkodni a valóságtól, hogy aztán kipihenve és néhány vidámabb jelenettel – mert az is volt a könyvben – gazdagabban térjenek vissza megszokott mindennapjaikba.


A könyv adatai:
Kiadó: Agave
Sorozat: Mercedes Thompson
Terjedelem: 266 oldal
Kiadás éve: 2011
Fordította: Farkas Veronika
Bolti ár: 2.880 Ft
Borító: 2*


A sorozat további részei:
1. Megszólít a hold
2. A vér kötelez

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése