2012. augusztus 21., kedd

Patricia Briggs: Mercedes Thompson 2. - A vér kötelez


Fülszöveg:
A vagány vér-farkas és autószerelő Mercy Thompson ezúttal egy vérfürdő kellős közepén találja magát – ahonnan csak egy kiút van…
Mercynek mindenfelé vannak barátai, még a legsötétebb helyeken is. És most az egyiküknek tartozik egy szívességgel. Beleegyezik, hogy testőrként a jóbarátjával, Stefannal tartson, amikor a vámpírnak egy üzenetet kell átadnia egy fajtatársának. De ez az új vérszívó távolról sem mindennapi, ahogy a benne élő démon sem az.
A démonlovas vámpír olyan mészárlást rendez a városban, amilyet Tri-City települései még nem láttak, és ez a titkos vámpírközösséget is leleplezéssel fenyegeti, így a helyi vámpírkirálynő Mercyhez fordul segítségért. Egy prérifarkas nem lehet ellenfél egy démon számára, de Mercynek több titkos fegyver is lapul a tarsolyában.
Indulhat a vadászat…


Úgy szereztem be a sorozat első két köteté, hogy megvettem a másodikat és ajándékba megkaptam mellé az elsőt. Természetesen a Megszólít a holddal kezdtem, és az nagyon tetszett, ezért most elolvastam A vér kötelez-t is.

A címről: először fogalmam sem volt, hogy miért ezt a címet kapta ez a rész, mire a végére leesett, de így most nehéz lenne kifejteni. Ehhez el kell olvasni a könyvet.

Kezdeném azzal, hogy most sem csalódtam az írónőben, és még mindig tetszik a sorozat, de ismét voltak benne olyan részek, amiket nem nagyon értettem – különösen Mercy furcsa, tekervényes gondolkodását.
Na és most nem hogy szerelmi háromszög van benne, hanem sokszögek. :S
Miért? Miért kell ilyeneket bele tenni? Jajjjj…
És persze Mercy nem képes választani. (Én Adamat választanám! XD)
Ezt leszámítva viszont megint végig izgultam, hogy mi is lesz velük. Sikerül-e elfogniuk a vámpírdémont. Szóval megint sikerült Briggsnek egy igazi vérfarkasos, vámpíros könyvet írnia, amiben persze más mágikus lények is szerepet kapnak, még ha csak említés szinten is. Főbb szerepet a szellemek kaptak még ebben a részben, akiknek fontos szerepük volt abban, hogy Mercy megtalálja Littletont, majd Andre-t.
A vámpírokat már az előző részben sem kedveltem, de ebben a részben igazán sikerült magukat megutáltatniuk velem. Sajna még Stefant sem kedvelem, pedig ő igyekszi segíteni Mercynek, ráadásul nem is közömbös iránta, de ettől még nem kedvelem. Ez van, Stefan.
Patricia Briggs
A vérfarkasokat ismét sikerült igazán vérfarkasosra megírnia az írónőnek. Bár néha fogalmam sem volt, hogy hogy is vannak a szabályaik, meg ezek a dominancia harcok, ráadásul, ahogy a nőkkel bánnak! Csoda, hogy Mercy még bírja, nekem már rég megfájdult volna tőlük a fejem.
Adam mellett más kedvenc karakterem is van, aki nem más, mint a meleg vérfarkas Warren. Mostanában akármilyen könyvet olvastam, mindig volt a főhős/nő/nek meleg barátja, de Warren tényleg szerethető karakter, ráadásul ő is ízig-vérig vérfarkas. Örülök, hogy újra összejön Kyllal. :o) Ezért nagyon sajnáltam, amikor megtalálták és nagyon izgultam, hogy életben marad-e.
Bent pedig annak ellenére, hogy mennyire nem bírom, mégis csak sajnáltam, amiért nem akart visszaváltozni emberré, annyira nagy bűntudata volt. :o(
Nagyon izgultam akkor is, amikor Sam és Adam egyszer csak eltűntek. Szegény Mercynek fogalma sem volt róla, hogy élnek-e még vagy sem. De persze igen, br remélem, hogy Mercynek nem kell a következő részben is megmentenie az Alfát. Milyen már, hogy folyton ő menti meg a domináns vérfarkast?
Tony, az álruhás rendőr is nagyobb szerepet kapott most, mivel a démon nagy zűrzavart csinált Tri-City-ben és a rendőrök is elkezdtek nyomozni. Azonban ezek a részek idegesítettek, még akkor is, amikor segített Mercedesnek Littleton megtalálásában. De tényleg kellettek a történethez, szóval amúgy semmi kifogásom nem volt ellene, csak engem idegesített. (Nem tudom miért, ne kérdezzétek.)

A fordításról annyit, hogy vannak benne gépelési hibák, de ennél többet nem tudok róla írni, mivel sajnos nem tudok angolul, így nem tudom elolvasni az eredeti könyvet. :(

Összességében: ezt a részt is ugyanúgy szerettem, mint az elsőt, így várom már a folytatását. Ahogy néztem az Agave megjelenési listáját, az idén már valószínűleg nem fogják kiadni, de nem baj. Jó lesz az jövőre is. :o)

A könyv adatai:
Kiadó: Agave
Sorozat: Mercedes Thompson
Terjedelem: 304 oldal
Kiadás éve: 2012
Fordította: Farkas Veronika
Bolti ár: 2.980 Ft
Borító: 4*


A sorozat további részei:
1. Megszólít a hold
2. A vér kötelez

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése