2013. szeptember 1., vasárnap

Hannu Rajaineim: Kvantumtolvaj



OLVASS BELE!
Hannu Rajaniemi: Kvantumtolvaj
Sorozat: Jean le Flambeur #1
Jean le Flambeur kifinomult úriember és fondorlatos mestertolvaj, aki gondolatokat, ékszereket és titkokat lovasít meg a jövőbeli Naprendszer egzotikusan különc társadalmaiban. Élő legenda, aki egyszer mégis rajtaveszt, és utána hosszú időn át egy virtuális börtönben kénytelen saját másolataival halálos párbajokat vívni.
Egészen addig, amíg egy titokzatos lány és még rejtélyesebb megbízója ki nem szabadítja… azonban a jótettnek ára is van, és ezzel kezdetét veszi Jean le Flambeur eddig legnagyobbnak ígérkező kalandja. Irány a Mars, ahol egy vándorló városban egyszerre kell felkutatnia régi önmagát és kicseleznie egy zseniális ifjú mesterdetektívet, a tét pedig sokkal nagyobb, mint elsőre azt bárki gondolná.
Kiadó: Ad Astra
Soroza: Jean le Flambeur #1
Eredeti cím: The Quantum Thief
Terjedelem: 392 oldal
Kiadás éve: 2012
Fordította: Juhász Viktor
Borító: Puhafedeles
Eredeti ár: 2.990 Ft
Kedvenc rész: a tolvaj palotájának "összeállítása"
Kedvenc szereplő(k): egyértelműen Jean le Flambeur
Legutálatosabb szereplő: a Pellegrini
Mélypont: zoku buli, az annyira nem jött be
Történet: mivel ez az első sci-fi regény, amit olvastam, így nincs összehasonlítási alapom, de szerintem nagyon eredeti és az olyan fizikai és matematikai analfabéták is el tudják olvasni, mint én. :P
Borítókép:Sánta Kira
Borító: 5*


Könyvheti szerzemény, mert már nagyon régen áhítozom utána, így ez volt a legmegfelelőbb alkalom arra, hogy beszerezzem. Na jó, az igazsághoz hozzá tartozik az is, hogy a második részét, a Fraktálherceget megkaptam húgomtól, mert nagyon tetszett a borítója, így muszáj volt a Kvantumtolvajt is bezsákmányolnom, ha olvasni akarom.

Ez a könyv két szempontból is az első számomra: az első Ad Astra kiadós könyvem, illetve az első sci-fi olvasmányom is.
Bevallom, hogy nagyon nehezen szántam rá magam e regény olvasására, mert a science fiction műfaj igen távol áll tőlem, nem is igazán szeretem 1-2 filmes kivételtől eltekintve. Az Ad Astra kiadót viszont már egy jó ideje figyelem, akikre húgom hívta fel a figyelmemet - neki az egyik kedvenc kiadója -, és nagyon szimpatikus, ahogy hozzáállnak az olvasóikhoz, hogy kíváncsiak és adnak is a véleményükre, szépek és igényesek a kiadványaik, valamint mindig igyekeznek betartani a határidőket. Ami viszont azonnal szembe tűnt, az az egyediségük, mert a könyvek, amiket kiadnak, cseppet sem szokásos tucat könyvek - nem mintha azokkal bajom lenne, de kell az újítás.
A fent leírtak tükrében tehát végül mégis csak rászántam magam a Kvantumtolvajra, és meg kell mondjam, nem bántam meg, ennél kellemesebbet nagyon régen csalódtam könyvben.

A Kvantumtolvaj életem első sci-fi regénye, és mint úgy, fogalmam sem volt róla, pontosan mire is számítsak, de semmiféle képen nem erre. Meg voltam róla győződve, hogy tele lesz kitalált szakszavakkal, és hogy semmit nem fogok érteni, csak ha teljesen jártas vagyok a matematika és a fizika rejtelmeiben, és így az egészen csak kínkeservesen végigszenvedem majd magam. Kitalált szakszavak voltak dögivel, de meglepve tapasztaltam, hogy falom a sorokat és örömködök, hogy megvan a folytatás és azon agyalok, mikor jön a következő rész.
Az elejét nagyon nehéz volt olvasni és egyszer kétszer vissza kellett lapoznom, hogy megnézzem mit is jelentenek a különböző kifejezések úgy mint gevulot, kvupt, zoku, exomemória stb., de végül mégis sikerült megjegyeznem őket, mikor már hozzászoktam Hannu világához.

Nagyon érdekesnek tartottam azt az elképzelést, hogy az Idő a fizetőeszköz. A Labirintusban ugyanis minden ember előre meghatározott idővel rendelkezik, amit leélhet és ebből fizet mindenért még a szolgáltatások igénybevételéért is. Ez egyszerre lenyűgöző és hátborzongató is.
Na és Jean le Flambeur… egy igazi szélhámos, csaló tolvaj, egy igai hétpróbás gazember és zseniális! Hihetetlenül összetett és kiszámíthatatlan karakter. Soha senki nem tudja ki is ő pontosan, mi a valódi szándéka. Mindig feladta a leckét nem csak az olvasóknak, de a könyv többi szereplőjének is, s mindig túljárt mindannyiunk eszén.

Ez a könyv nem csak sci-fi, hanem krimi és egy hatalmas összeesküvés is a nagyon távoli jövőben, hiszen nem csak Jean le Flambeur kalandjait követhetjük nyomon, mert van egy nagy közös cél is, amit eddig ugyan nagyon titokzatos, és ismeretlen, mindazonáltal úgy néz ki, hogy ezen múlik az emberek szabadsága és jövője.

Kíváncsian várom, hogy min töri a kobakját a következő részben, a Fraktálhercegben.
Azt pedig ugye nem is kell mondanom, hogy ki a Kvantumtolvaj? ;) 


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése