2012. október 12., péntek

Nalini Singh: Angyalvér


Fülszöveg:
A vámpírvadász Elena Deveraux tudja, hogy ő a legjobb a szakmában – abban viszont már egyáltalán nem biztos, ez elég is lesz ahhoz, hogy túlélje legújabb megbízatását. Megbízója, a világot irányító arkangyalok egyike, Raphael fenyegetően vonzó, de az évezredes hatalom kegyetlenné tette. Elena tehát nem hibázhat, ha kedves az élete – még akkor sem, ha lehetetlen feladatot kell megoldania.
Még ha a vadászatot meg is ússza ép bőrrel, lehet, hogy az arkangyal csábító hatalmának nem tud ellenállni. Márpedig ha az angyalok játszani kezdenek, gyakran megtörik halandó játékszereiket…

Ahogy azt az írónő Vonzódás c. könyvének értékelése során írtam Niki oldalán láttam meg az Angyali vadász sorozatot. Mikor elolvastam róla az értékelését rögtön tudtam, hogy „ez-nekem-most-azonnal-kell!”. Azonnal meg is rendeltem és néhány nap múlva már el is olvastam.
Egy éven belül most olvasom el harmadjára, ezért azt hiszem ennél jobban nem is tudnám leírni, hogy mennyire imádom! :)

Ami felkeltette az érdeklődésemet, az leginkább az angyalok világa volt. Persze kíváncsi voltam arra is, hogy miért van szükségük az angyaloknak a vámpírokra? Először, a Nikiértékelése ellenére is, azt gondoltam, hogy egy újabb, szokásos angyalos könyvet fogok olvasni, pontosabban inkább a jó és rossz harcáról, mert ugye azt tanultuk az angyalokról, hogy mindig felveszik a harcot a gonosszal és a vámpírok gonoszak. Nagyot tévedtem és ennek igazán örülök! :D

Nalini egy olyan merőben új világot teremtett, amihez foghatóval még soha nem találkoztam!
A könyvet az elejétől a legvégéig imádtam. Faltam a sorokat, a lapok pedig csak úgy peregtek az ujjaim alatt. Mikor befejeztem, alig akartam elhinni, hogy vége. Csak arra tudtam gondolni, hogy még…
Ezt követően rögtön be is szereztem a sorozat 2. és 3. részét is és egy hét alatt ki is végeztem őket.
A világ, amelyet az írónő megalkotott egy percig sem volt idegen számomra, noha én teljesen mást tanultam az angyalokról. Nalini sokkal emberközelibben ábrázolja őket, de közben mégis elérhetetlenek. Fantasztikus!



Cselekmény:
A történet azzal indul, hogy Elena éppen az egyik szökevény vámpírt igyekszik elfogni és visszaszállítani az urának. Ez után kap egy meghívót a New York-i arkangyaltoronyba Raphaelhez. A Tízek Tanácsa ugyanis fel akarja bérelni, mivel egyik arkangyaltársuk, Urram megőrült és valószínűleg vérengzésbe fog kezdeni. Elenát azonban egy jó darabig nem fogják felvilágosítani arról, hogy miért is kell neki vámpírvadász létére egy arkangyalt üldöznie.
Nem elég szegény lánynak, hogy ezt a halálosan veszélyes arkangyalt kell megkeresnie, hanem még Raphaellel is „meg kell küzdenie”. A férfi ugyanis magának akarja a lányt. Elena egy ideig ellenáll neki, de aztán beadja a derekát és mint azt már lehet sejteni a két főszereplő egymásba szeret. Viszont ez a szerelem nem olyan lesz, mint általában lenni szokott, hogy azonnal el is fogadják utána egymást és olvadoznak egymás jelenlétében. Nem, ilyenről szó sincs. A párnak össze kell csiszolódnia, Raphael nem lesz az a mézes-mázas férfi az után sem, hogy megtalálta a párját és Ellena is ugyanolyan vadász marad, mint volt.
Közben pedig megismerhetjük a Vámpírvadász Céhet, az angyalokat és a vámpírokat. No persze nem teljesen, hiszen ez egy sorozat, és mindent csak fokozatosan árul el nekünk az írónő. :o)
A kedvenc jelenet az, amikor Elena először találkozott Raphaellel. Fent állt a torony tetején és nézte az angyalokat, ahogy repülnek alatta. Szinte hallottam a szárnyaik suhogását. Na és Raphael leírása! Szinte magam előtt láttam, és mintha én is ott lettem volna a könyvben, mint az egyik szereplő, bár ez végig igaz az egész könyvre.
A vége pedig eszméletlenül jól sikerült!! Nem is gondoltam erre a befejezésre, de nekem hihetetlenül tetszett! (Nem lövöm le a poént, mert én sem szeretem, ha leírják, hogy pl. ez meg ez a gyilkos, ez meg ez a csattanó stb.)


Karakterek:
A karakterek is nagyszerűen vannak felépítve, akárcsak a Nalini által elképzelt világ. Néhányukat kiemelném közülük:

Elena Deveraux: Reménykedtem benne (még a sorozat megismerése előtt), hogy nem egy újabb Buffy a vámpírok réme szerű karakter lesz és szerencsémre nem. Sőt! Nagyon ritkán kedvelem a női főszereplőket a könyvekben, mert véleményem szerint túl sokat nyafognak, de Elena azon kevesek közzé tartozik, akik a kedvenceim lettek. :) Persze ahogy az lenni szokott, ő is egy megtört lélek. Elena családjában még gyermekkorában történ egy tragédia, amit követően a lány édesapja teljesen elhidegült és mikor megtudta, hogy Elena vámpírvadász akar lenni, kitagadta. Ellie gyakorlatilag család nélkül nőtt fel. Talán ennek is köszönheti, hogy ő lett a legjobb vadász, mert általában az ilyen karakterek mindig igyekeznek valamiben a legjobbak lenni.

Raphael: másik főhősünk. A Tízek Tanácsának egyik tagja, egyben a legfiatalabb is, nem hivatalosan pedig ő a „vezetője” a Tanácsnak, de szigorúan csak macskakörömben, ugyanis az arkangyalok mind uralkodásra születtek, így nem vezetheti őket senki. Raphael emellett egész Észak-Amerikának is az uralkodója és New Yourk-ban van a központja, a híres Arkangyal Torony. Hideg, kimért, arrogáns, mint ahogy illik is lenni egy kb. 1500 éves halhatatlan, uralkodó férfinak.
Kezdetben csak a munka miatt bérli fel Elenát, később vonzódni kezd a lányhoz, majd észre sem veszi, és teljesen beleszeret. Először tart tőle, hogy a lány miatt elbukik és a hatalmát is elveszíti, mert Ellie kicsit halandóvá teszi. Ennek ellenére kitart a lány mellett.
Raphael szintén egy megtört lélek, mivel az ő gyerekkorát is sorozatos tragédiák kísérték végig.
A két főhős együtt ismeri meg az igaz szerelmet, majd egymás támogatásával dolgozzák fel a régi traumákat, és együtt tapasztalják meg a házas élet szépségét és világát is.

Tízek Tanácsa: annak a 10 arkangyalnak a tanácsa, akik jelenleg a világon uralkodnak. Arkangyalnak születni kell, tehát nem lehet bármelyik angyalból arkangyal, nem úgy, ahogy bármelyik emberből lehet vezető!

Hetek: ők azok az angyalok és vámpírok, akik hűséget esküdtek Raphaelnek, hogy megvédik őt és a területét a saját életük árán is. Később Elliere is ugyanígy vigyáznak, hisz a lány lesz Raphael szíve. (Átvitt értelemben persze!) A hetek tagjai: Dmitri, Jason, Illium, Aodhan, Gallen, Nasiir és Méreg.
Közülük mind megjelennek a könyvben, azonban akik a legtöbbet szerepelnek, azok Dmitri, Raphael jobb keze, Jason, a kémmester és Illium.
A kedvencem a dilinyós kékszárnyú angyal, Illium lett. (Ezen persze nincs mit csodálkozni, mert az olvasók többségének ő a kedvence. XD)

Céh: Egy szervezet, ami a vadászokat foglalkoztatja. Székhelye New Yorkban van és ide jönnek az angyaloktól érkező megbízások, valamint innen is irányítják a vadászokat. Nekem úgy tűnt, hogy ők egy nagy, összefogó család! Ez igazán szimpatikus, mert így a kollégáid a legjobb barátaid is. ^^ Elelna is a Céh egyik alkalmazottja, és a jelenlegi igazgató, Sara Haziz a legjobb barátnője. Sara maga is vadász volt, de miután kinevezték letette a fegyvert és csak a legfontosabb ügyekben megy terepre. Akit még érdemes megemlíteni, mert sokat szerepelt ebben a kötetben, az Ransom Winterwolf. Ő is vadász, Elena alkalmi barátja. Szigorúan csak barátok. Sokat segít a lánynak és szerintem vicces is. :) A harmadik céhes személy pedig Vivek. Szintén vadásznak született, de egy gyerekkori baleset miatt nyaktól lefelé lebénult, így a föld alatti bázison van, és nagyon ért a számítástechnikához. Sajnálom szegényt és nagyon kíváncsi leszek, hogy mi is lesz majd vele a továbbiakban.


Kedvenc szereplőim: Elena, Illium, Raphael, Jason és Méreg (Venom)

Összességében:
Izgalma és pörgős a cselekmény, nincsenek benne unalmas részek. Nagyon tetszettek benne a leírások a környezetről, de leginkább az angyalokról. Kedvenc sorozataim egyik lett az Angyali vadász.
Mostanában persze nehéz olyan könyvet találni, ami ne egy sorozat része lenne, de azok közül sem mindegyik jó, ezért is hangsúlyozom ki mindig, hogy ha a kedvencem lett egy-egy sorozat. ^^

 A könyv adatai:
Kiadó:
Egmont Dark
Sorozat: Angyali vadász
Terjedelem: 440 oldal
Kiadás éve: 2010
Fordította: Bottka Sándor Mátyás
Bolti ár: 3.999 Ft
Borító: 5*
Ajánlott: 18 éves kortól
 
A sorozat további részei:
1. Angyalvér
2. Angyalcsók
3. Angyaltánc
4. Angyalkard
+ Angyali szárnyalás

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése