2012. augusztus 4., szombat

B. M. Grapes - Jóslatok hálójában


Fülszöveg:
Egy nap a Hot Hill-i középiskola faliújságjára valaki kifüggeszt egy Mai hírek feliratú lapot, melyről rövidesen kiderül, hogy nem a múltban megtörténteket meséli el, hanem a jövőre vonatkozó jövendöléseket tartalmazza. A megjósolt események sorra bekövetkeznek. Három lány a rejtélyes jóslatok nyomába indul. Megpróbálják kinyomozni, ki írja a jövendöléseket, mi az író célja velük és ki a titokzatos JJ. Azok azonban, akik mélyen beleássák magukat a nyomozásba, életveszélynek teszik ki magukat.




Az első 160 oldalon eléggé egyhangúnak éreztem a történetet és azt hittem, végig ilyen lesz. – Bemennek a suliba, elolvassák a Mai hírek-et, beteljesülnek a jóslatok, elmélkednek rajta, majd hazamennek. – Ez ment kb. a 160. oldalig, közben pedig lehetett tudni, hogy mi fog következni, ki is DB, meg ehhez hasonló szösszenetek. Néhány dolog már túlságosan is egyértelmű volt. Ez viszont megbocsátható részemről, hisz a könyv több mint 500 oldalas, így volt hely benne, hogy ennyi oldalon keresztül írjon egy kicsit a dolgokról. Persze a misztikum már ott volt az elején is, hiszenhonnan is lehet előre tudni a jövőt és főleg, ki az a személy, aki a Mai hírek közzétételével előre meg tudja jósolni a nap közben bekövetkező eseményeket?  Na is ki a titokzatos JJ?
Ezt követően viszont már kezdtek beindulni az események. Egyre több a megválaszolatlan kérdés és – legalábbis számomra – egyre jobban összekuszálódnak a dolgok. Fogalmam sincs mit higgyek, ahogy főszereplőink sem. Ki lehet a titokzatos jós? Valóban Sandra lenne az, vagy valaki más? Nem is gondoltam volna, hogy az az illető a jós, aki, csak az előtt sejtettem kb. 2 oldallal, hogy kiderült – szándékosan nem írom le, legyen meglepi! :P
Aaron is felkeltette az érdeklődésemet. Hogyan került rá a fiú egy 50 évvel ezelőtti fotóra, az akkor 18 éves Mrs. Bennettel? És a fiú hogy hogy a mai napig egy percet sem öregedett, míg a kedves matektanárnő megöregedett? Innentől kezdve alig bírtam letenni a könyvet. Nagyon kíváncsivá tett, főleg azért, mert egy valójában átlagos kisváros szürke hétköznapjait színesíti meg, majd később teljesen felbolygatja azokat. Közben még azon is lehet izgulni, hogyan alakulnak a szerelmi szálak a két AB között, majd DB és AM között. Utána meg Am és DB együtt maradnak-e. Kibírja vajon a szerelmük ezt a kihívást, amit JJ állít kettőjük közzé? – Persze tudtam már az elején, hogyan összejönnek, de mégis, olyan izgalmas volt, ahogyan összejöttek, és ahogy a szerelmük kitart az eléjük állított nehézségek ellenére is. :)
Továbbra is törtem a fejem, hogyan jön a képbe Mrs. Bennett, de erre csak az utlsó 4 fejezetben kaptam meg a választ. Azt persze már sejtettem, hogyan kerül a fotóra Aaron és a matektanárnő 50 évvel ezelőtt. :) Valahogy kikövetkeztethető volt.
A kezdetben nem túl nagy jelentősséggel bíró jóslatok egyre durvábbak és veszélyesebbek lesznek. Az egész kezd egyre hátborzongatóbb lenni. Mégis az egész történetet végi körüllengte egy misztikus érzés. Legalábbis bennem ez a hatás uralkodott végig, ahogy olvastam.
Hamarosan még jobban beindulnak az események. JJ kilétére is csupán az utolsó négy fejezetben derül fény. Én is csak akkor jöttem rá ki is ő, mikor Ada is.
Nagyon sajnáltam a végén Mrs. Bennettet és Aaront, ugyanakkor nagyon örültem a végén kialakult pároknak. :)

Csak annyit mondhatok, hogy érdemes elolvasni! Már nagyon régen olvastam olyan könyvet, ahol tinédzserek voltak a főszereplők, ezért is kezdtem bele olyan nehezen a könyvbe, de teljesen megérte én úgy érzem. :)

Szereplőkről:
B. M. Grapes

Volt itt mindenféle karakter, ami egy gimiből – főleg amerikaiból – nem maradhat ki.
Kezdjük a pomponlányok triójával, akik látszatra barátnők csak, de egyáltalán nem tartanak össze. Michelle, a trió középpontja, és akit szinte mindenki utál. Valóban aljas, viszont egyáltalán nem érdemelte meg, amit kapott. Másik szempontból viszont ő is megtudja, milyen a másik oldalon lenni, amikor már nem szép és nem kap meg mindent és mindenkit.
Silvya és Wendy látszatra csak a barátnői, de miután bekövetkezett a baleset, kimutatja a foga fehérjét. Persze hamar meg is kapja méltó jutalmát.
Ada – a mi főhősünk, és akinek a szemszögéből szemlélhetjük az eseményeket – egy hétköznapi, átlagos lány. Családjával 2 éve költöztek el New York-ból az édesanyja egészségügyi állapota miatt. Emellett nagyon jó matekból és imád sudokuzni és sakkozni. Az élete azonban fenekestől felfordul a Mai hírek miatt és DB miatt is. :) Számomra szimpatikus volt, hiszen nem volt se túl okos, se túl buta. Nem volt szuperereje, nem ő volt a legszebb, nem kellett minden hímnemű egyednek. Problémái kezdetben valóban csak tinédzser problémának indulnak, később viszont már sokkal többről van szó, mint régi sérelmekről és a Michelle általi legérséről.
Julie viszont –  Ada legjobb barátnője, aki szintén főszereplő – néha már annyira naiv volt, hogy idegesített. Persze ő mindig igyekszik mindenkiben a legjobbat látni és a legjobb oldaláról bemutatni, de amikor nyomoznak a hírek után, néha már olyan egyértelmű dolgokat sem ért. Szinte a szájába kell őket rágni. A másik, ami nem minden esetben tetszett, az az, hogy annyira bepánikol, hogy még aludni sem tud. Persze később kiderül, hogy félelme mégsem volt olyan alaptalan. Mindezek ellenére ő sem egy negatív karakter számomra, ráadásul mindig ott van, hogy segítsen Adának. :)
Jess – a tipikus iskola első. Mindig mindent tud, még az angol házi feladatot is elkészíti a nyári szünetben, amikor mindenki más elfelejtette. Sajnálom, hogy egyedül a nagymamájával kell az 5 kistestvérét nevelnie, mert a szülei mindig úton vannak és az általuk gyártott indián ékszereket és szobrokat árulják. De a mi Jess-ünk ennek ellenére is kitűnő tanuló, családanya szerepet is vállal és még a nyomozást is ő vezeti. :)
Daniel – főhősnők későbbi nagy szereleme – már már túl tökéletes. Annyira szereti Adát már többi éve, hogy hajlanó volt New York-ból Hott Hill-be költözni miatta. Ó, és persze ő Ada egyetlen sakkpartnere. :)
Edna – a nagyszájú pletykafészek, aki mindig mindent tud. Hozzá lehet menni, ha kérdésed van valakiről, valamiről és ha nem tud válaszolni, akkor 1 órán belül kideríti. :) Viszont neked nem érdemes mondanod neki semmit, mert azonnal közhírré teszi. Elejében ellenszenves volt, később kezdtem vele szimpatizálni, de amikor a végén kiderült, miért is ilyen, azon csak mosolyogni tudtam. Valóban vannak ilyen tinédzserek is, mint ő. :)
Reth soha nem volt a kedvencem. Mikor pedig megpróbálta megölni Adát … Azon én is ledöbbentem.
Mike, aki odavan Ednért, de Reth rossz hatással volt rá. Közben pedig egy nagyon rendes, visszahúzódó srác.
A két AB-ről nem lehet sokat írni, mellékszereplők, ugyanakkor nagyon fontosak.
Mrs. Bennett – egy kis régi matektanárnőmre emlékeztet, így őt képzeltem a helyébe. :) Nagyon kedves, aranyos és igyekszik segíteni Adának. Nagyon sajnálom a végén, de legalább a szerelmével együtt mehetett el. Olyan szomorú volt a történetük. :(


Még a borítóról: Nagyon figyelemre méltó. Először nem értettem a pókokat, gondoltam a pókháló miatt a fontos, mert hát a jövő valóban szövevényes és olykor valóban keresztezik egymást utaink, de nagyon is találó volt. Majd meglátjátok miért! ;)


A könyv adatai:
Terjedelem: 534 oldal
Kiadás éve: 2011
Bolti ár: 2.999 Ft
Borító: 5*

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése